הפנינג סדנאות טכנו-פדגוגיות

(כ״ג בטבת תשפ"ב, 27.12.21)

ביום למידה מקוון הזמנו את עובדי/ות ההוראה להשתתף ולהתנסות בסדנאות בנסיון לפצח איך עושים חדשנות פדגוגית בכיתה. כל המשתתפים/ות התנסו בכלים וביחידות ההוראה

בגישה מעשית המאפשרת ליישם את הכלים בהוראה בכיתה. תוכן היחידות היה מגוון והתייחס לתחומי דעת וגיל שונים.

הקלטות וובינרים לצד הדרכות קצרות בכלים טכנופדגוגיים ניתן לראות בערוץ היוטיוב שלנו המתעדכן כל הזמן (מוזמנים להיות מנויים) ובעמוד ״תקשוב ולמידה מרחוק״, גם הוא מתעדכן באופן שותף.

מרחוויה

לוגו מרחוויה - חווית למידה אחרת במרחב למידה מדגים
(י"ז בכסלו תשפ"ב, 21.11.21)

מובילי/ות ההשתלמויות התכנסו ליום למידה שהתקיים במרחב למידה מדגים בכיתקטיקה שבמרכז הפסג"ה. זהו מפגש ראשון בסדרת מפגשים שיתקיימו במהלך השנה, שמטרתם לחשוף כלים, מיומנויות ורעיונות להובלת מפגשי השתלמות בגישה חדשנית ואחרת. בעתיד נקיים את המפגש גם לקהלים נוספים. 

הסדנא עוסקת בפדגוגיה המתייחסת למבנה המרחב, תוך התוודעות למתודולוגיות שונות דרך 12 עקרונות מנחים ללמידה חדשנית במרחב. 

מקוונים אליכם

מקוונים אליכם - לוגו סדרת מפגשים מקוונים העוסקים בפדגוגיה הלמידה מרחוק - קישור ללוח אירועים חודשי מתעדכן
יוני - אוקטובר 2020

40 וובינרים פרוסים על 9 חודשים של וובינרים במגוון של תחומי דעת והדרכה בכלים טכנופדגוגיים הנוגעים ללמידה מרחוק. הוובינרים סיפקו תמיכה, הדרכה והמשך פיתוח מקצועי עבור המורים/ות והיו פתוחים עבורם ללא תשלום. מגוון רחב של מומחים לצד הצוות  הפדגוגי המקצועי של הפסג״ה סיפק  תכנים מרתקים ורלוונטיים.

את כל הקלטות הוובינרים לצד הדרכות קצרות בכלים טכנופדגוגיים ניתן עדיין לראות  בערוץ היוטיוב שלנו המתעדכן כל הזמן (מוזמנים להיות מנויים) ובעמוד ״תקשוב ולמידה מרחוק״, גם הוא מתעדכן באופן שותף.

בין המסורתי לחדשני 2

(ח' בסיון תשע"ט, 11.6.19)

מובילי/ות ההשתלמויות ומורי/ות המורים התכנסו ליום למידה שני שהתקיים במרכז פסג"ה מנח"י. במהלך היום דנו בתפיסות, הצלחות ואתגרי ההוראה והלמידה במרחבים חדשניים. במפגש הזה התמקדנו בשאלה איך משתמשים בכלים של המחר מבלי לפגוע בעולם הערכי של האתמול? 

צוותא - אחר צהריים של שיתוף

(כ״א באייר תשע"ט, 26.5.19)

יום למידה שהתקיים במוזיאון ישראל. 

למפגש זה הגיעו מנהלים, מורים וצוותי הוראה מבתי ספר שונים בעיר לשמוע, לראות, לחוות ולהתנסות בתהליכי הפיתוח המקצועי של חמישה בתי ספר בעיר:  הלל חמ״ד ניסויי, פלא קטמון, קדמה, חט״ב טדי קולק ופרנקל ג׳ שפירא. 

 

ביום הלמידה זכינו לסיור מודרך במוזיאון  בתערוכה ״מניפסטו״, לאחר נפגשנו וקיימנו מגוון פעילויות עם בתי הספר המציגים ושמענו ולמדנו אודות התהליכים הייחודיים שהם הובילו בבתי הספר. היה מרתק וחשוב להנכיח את העבודה הנהדרת בעיר ולתת במה לפיתוח מקצועי איכותי.

בין המסורתי לחדשני

בין המסורתי לחדשני - איפה זה פוגש אותי?
(ט"ו בטבת תשע"ט, 23.12.18)

מובילי ההשתלמויות ומורי המורים התכנסו ליום למידה שהתקיים בבית הספר מנשה אלישר. במהלך היום נחשפו מובילי ההשתלמויות לדוגמאות של מרחבי למידה חדשניים מבתי הספר: זיו, בויאר ומנשה אלישר. הוצגו בפני המובילים תפיסות שעמדו מאחורי הקמת המרחבים החדשניים, הצלחות ואתגרי ההוראה והלמידה במרחבים אלו.

 בנוסף הצוות הפדגוגי עסק עם המובילים בסוגיה : "בין המסורתי לחדשני – איפה זה פוגש אותי?" בעקבות השיח וההתנסות עם המשתתפים חולצו עקרונות להוראה למידה חדשניים.

קציר ירושלמי

קציר ירושלמי - חגיגת קטיף רעיונות
(ט"ז בסיוון תשע"ח, 30.5.2018)

ביום שמשי, תחת כיפת השמים התכנסנו הצוות הפדגוגי של הפסג"ה, צוותי הוראה למידה (מנהלים, מורים, מובילי השתלמויות, מרצים) ונציגי עיריית ירושלים (מנח"י) בגן הבוטני למפגש "קציר ירושלמי" בשיתוף מ'חדש עיריית ירושלים ומרכז פסג"ה מנח"י .
במפגש זה זכו המשתתפים לחוות באופן בלתי-אמצעי מנציגי בתי ספר נבחרים בעיר, מתודות וכלים פרקטיים להכשרה מקצועית, תומכת תהליך שינוי.

המשתתפים ליקטו רעיונות, מתודות, כלים לייעול הפיתוח המקצועי בבית ספרם ובתום היום כל משתתף קיבל "ערכת זריעה" בה זרעו: תובנה/ רעיון/ ערך /תפיסת הוראה/ מתודה שלקחו בעקבות יום הלמידה.

פדגוגיה מוטת עתיד

פדגוגיה מוטת עתיד - יום למידה בשיתוף אגף מו"פ, משה"ח
(ח' בטבת תשע"ח, 26.12.17)

יום הלמידה עסק בנושא: פדגוגיה מוטת עתיד ותוכנן בשיתוף אגף מו"פ, משה"ח.
ליום זה הוזמנו מובילי השתלמויות, מרצים, מפקחים, מדריכים מתחומי הדעת השונים ונציגי עיריית ירושלים (מנח"י).
הסביבה העתידית מאופיינת בתמורות מהירות. מורכבות זו מחייבות היערכות של ארגונים, ובכללם מערכת החינוך, לתנאים המשתנים, ולפיתוח מיומנויות של חשיבת עתיד ומנגנוני שינוי והסתגלות, המאפשרים שינוי בסביבה משתנה זו. בעולם החינוך נדרשת פדגוגיה, המספקת מענה לאתגרים הנגזרים מהמגמות העתידיות ומכשירה את הלומדים לקראת מגמות אלה. 

פדגוגיה מוטת עתיד עוסקת במתן כלים נדרשים לאור מורכבות סביבה זו. (מתוך: מתווה פדגוגיה מוטת עתיד, אגף מו"פ, משה"ח).

במהלך היום שמעו המשתתפים על מגמות עולמיות ומקומיות והשלכותיהן על עולם החינוך מפי איריס פינטו, מאגף מו"פ במשרד החינוך ונחשפו בסדנאות לרכיבים פדגוגיים מחוללי שינוי: ארגון, מנהיגות וערכים, חיבוריות, תשתיות פיזיות וטכנולוגיות, תוכן ותכניות לימודים, הערכה, פרקטיקות למידה ופרקטיקות הוראה.

*שי מיום הלמידה מצורף כקובץ להדפסה בגלריה בעמוד של עיצוב מרחבי למידה הדפיסו ותיהנו (:

בית ספר כארגון לומד

ביה"ס כארגון לומד-יום למידה
(י"ב בסיוון תשע"ז, 6.6.2017)

לאורך השנה, אנו מלווים את תהליכי הפיתוח המקצועי בבית הספר – בעיקר בכל הקשור להשתלמות הבית ספרית החל משלב התכנון ועד לביצוע.
תהליכי הלמידה המתרחשים בבתי הספר מעניינים וחדשניים, לאור זאת פנינו למספר בתי ספר על מנת שישתפו ויציגו תהליכים ייחודיים המתרחשים בבית ספרם.
אנו מוצאים חשיבות רבה בלמידה מהצלחות של בתי ספר בכל הקשור לתהליכי הפיתוח המקצועי של הצוות, ביכולת לשתף, ללמוד, לשאול ולקבל רעיונות שיכולים לסייע בחיזוק תרבות הלמידה של המורים בביה"ס. ליום הלמידה הוזמנו המפקחים, המדריכים המחוזיים, מובילי השתלמויות בפסג"ה ונציגי עיריית ירושלים (מנח"י).

המשתתפים נהנינו מהרצאתה של רותי סלומון ממכון מופ"ת בנושא: "למידה משתפת", ולאחר מכן ניתנה במה למנהלי בתיה"ס וצוותיהם, במסגרת מודל "שלחנות עגולים", להציג תהליכי פיתוח מקצועי ייחודיים, המתקיימים בבית ספרם.
יום הלמידה היווה פלטפורמה נהדרת ללמידת עמיתים ולהעצמת העשייה החינוכית פדגוגית בבתי הספר.

*שי מיום הלמידה מצורף כקובץ להדפסה בגלריה בעמוד של עיצוב מרחבי למידה הדפיסו ותיהנו (:

העתיד כבר כאן

העתיד כבר כאן - יום למידה
(י"ז בטבת תשע"ז, 15.1.2017)

יום הלמידה התקיים בשיתוף עם מנהלת התקשוב במנח"י ועסק בנושא: "העתיד כבר כאן- פדגוגיה וטכנולוגיה ומה שבניהם". ליום הלמידה הוזמנו מורי המורים, מפקחים, מדריכים מתחומי דעת שונים ונציגי עיריית ירושלים (מנח"י).
בתחילת היום הוצגו למשתתפים ממצאי הערכת ההשתלמויות וניתנו כלים לתהליכי פיתוח מקצועי אפקטיבי, לאחר מכן המשתתפים נחשפו על ידי דגנית שרייבר ולימור ריסקין ממינהלת המחשבים במנח"י לאזורי הלמידה של "כיתת העתיד" (לרשת, לחקור, להציג, לשתף, ליצור, לפתח) לפי המודל של European Schoolnet.

בתום החשיפה התנסו המשתתפים בסדנאות בהנחיית מדריכות הצוות הפדגוגי ומדריכות מנהל תקשוב, הכירו כלים המפתחים את אזורי הלמידה השונים והתנסו בכלים בסביבת המודל התומכים באזורי הלמידה.

*שי מיום הלמידה מצורף כקובץ להדפסה בגלריה בעמוד של עיצוב מרחבי למידה הדפיסו ותיהנו (:

למידה פעילה בהשתלמויות

למידה פעילה בהשתלמויות - מפגש למורי מורים ומפקחים
(כ"ב באייר תשע"ו, 30.5.2016)

אנו במרכז פסג"ה מאמינים כי למידה פעילה היא אחד המפתחות המרכזיים לייעול ולשיפור תהליכי למידה ולהפחתת המע"מ (מרצה עומד ומדבר /מורה עומד ומלמד) בהשתלמויות ובכיתה על מנת ליצור למידה אפקטיבית עבור הלומד.
יום הלמידה עסק בנושא: "למידה פעילה – איפה זה פוגש אותי?".

ליום הלמידה הוזמנו מורי המורים, מובילי השתלמויות, נציגי עיריית ירושלים (מנח"י) ומדריכים מחוזיים אשר נחשפו על ידי צוות המדריכות הפדגוגיות למודלים של למידה פעילה באמצעות התנסות בתפקודי הלומד ובשילוב התקשוב.
המודלים אותם הכירו והתנסו לאורך היום: תהליך בניית מפגש השתלמות, שלבים בחשיבה קוגניטיבית, סוגי משובים, שלבים לחשיבה ביקורתית ועוד.
*שי מיום הלמידה מצורף כקובץ להדפסה בגלריה בעמוד של עיצוב מרחבי למידה הדפיסו ותיהנו (:

מפגש מנהלים

מפגש שולחנות עגולים - חיזוק הקשר עם בתי הספר
(י"ב בסיוון תשע"ז, 6.6.2017)
מפגש של שיח משמעותי מנהלי בתי ספר וצוות פדגוגי אודות הקשר בין מרכז הפסג"ה לבית הספר.

סביב שולחנות עגולים דנו המנהלים וצוות הפסג"ה בזירות הקיימות בבית הספר לפיתוח מקצועי, בסדירויות הנדרשות, בתרומת ההשתלמות הבית

 ספרית לתהליכי העבודה והפיתוח המקצועי של המורים, כמו כן הועלו אתגרים בתכנון תהליכי הפיתוח המקצועי.

*שי מיום הלמידה מצורף כקובץ להדפסה בגלריה בעמוד של עיצוב מרחבי למידה הדפיסו ותיהנו (:

גלילה למעלה דילוג לתוכן